25 Ocak 2014 Cumartesi


sıfatları sonsuz derecede erdemli, basiretli, merhametli, güzel nitelikli  yüce Allah ilkel, adi, basit, vahşi, gaddar, barbar, zalim gibi kötü sıfatlardan, kötü özelliklerden münezzehtir. kötü özellikli varlıklar yaratmaz, oluşturmaz, oluşmasına sebep olmaz. çünkü ilkel, adi, basit, vahşi, gaddar, barbar, zalim gibi kötü gibi kötü varlıklar, olaylar barbar, zalim, gaddar gibi ilkel, basit, vahşi tanrının kanıtı yapıtı olur. kötü sıfatlarını temsil eder.  tanrının kötü isimlerinin tecellisi olur. 
   insanlar, hayvanlar cennette vahşilik, zalimlik, hilebazlık, gaddarlık, hainlik yapar-mı, cennete kaka yapar-mı  hayır- neden  her şey ilahi ilmin tecellisi olduğundan.
     insanlar, hayvanlar  dünyada neden  sel, deprem, kıtlık, kuraklıkta kör, topal yapılıyor, açlık, susuzluk hezeyanında acılar, ızdırıplar içinde açlık, susuzluk sefaletinde öldürülüyor.
  neden yırtıcı hayvanlara aciz hayvanlar hunharca parçalatıyorlar. bu olaylar ilahi ilmin tecellisi değil mi.  bu zalimlik, barbarlık, vahşilik adalet mi, denge mi, ahenk mi.   
    teolojide her şey tanrıya dayanır, taktirin tecellisi olur. her şey tanrıya aittir, tanrı isimlerinin tecellisidir, tanrı sıfatlarının göstergesidir, kanıtıdır. örneğin bu yazılar, iblisin asiliği, cehennemin zulmü, çiçekleri güzelliği, atların kişnemesi, şeytanın hainliği, yerkürenin nimetleri, bereketleri, zebaninin zalimliği, insanların, hayvanların vahşiliği, eylemleri kısaca he şey tanrıya aittir. 
 Allaha dayanır, Allaha aittir demeye dilim varmıyor. HER ŞEY İTİKADINDA cüzü irade robot konumunda olur.  yani itikat kadercilik tir, teolojik olur.
     mahlukatın yaşamı, eylemleri özgür iradeye dayanırsa her şey itikadı çürür, hiç olur. her şey kozmik olur. 
    

Hiç yorum yok: