14 Ekim 2010 Perşembe

13EKİM SONSUZ
Teolojik felsefeciler ilahi iradeye külli irade der.
Kozmik felsefeciler evrenin gücüne külli irade der. İnsanlar gizemli olayları külli iradeden zanneder.
Her şey, şeytan, zebani, cehennem, kader, taktir, tecelli itikatları ; tanrının ulvi karakterine, ulu sıfatlarına, vahdani iradeye, münezzeh itikadına, ilahi isimlere ters düşer, çürütür, hiç yapar. Bu itikatlarda diğer itikatları çürütür, hiç yapar.
tasarım, donatım, plan, proje, program, taktir, şans, talih, nasip, kısmet, rızk, profil, perspektif, zeka, akıl, yetenek, kondeksiyon, endüksiyon, performans gibi öğeler ve fakirlik, zenginlik, trafik ve diğer kazalar, deprem afetleri, sel felaketleri kaderin kendisidir. Külli iradeye dayanır, Tanrı vergisi olur.
Her şey, taktir, tecelli, kader itikatlarında tüm olaylar ilahi plana dayanır, kaderin tecellisi olur. Bu itikatlarda:
1- ulu sıfatlar, vahdani irade, münezzeh itikadı, ilahi isimler, tanrı kötü sıfatlardan münezzeh itikadı hiç olur,
2- cüzi olaylar mahlukatın (cinle, şeytan, melek, zebani, insan, hayvan ) aklına dayanmaz ; a- mahlukat tanrının robotu olur, b- cehennem anlamsız olur.,
3- cüz. Olaylar mahlukatın aklına dayanırsa her şey, taktir, tecelli, kader itikatları hiç olur.
Bir olay kozmik olursa her şey itikat denklemi hiç olur. Hiçbir olay külli iradeye dayanmaz, teolojik ( ilahi, külli, vahdani ) olmaz. Her şey natürel olur, doğmatik şartlar zaruretine dayanır.
Detay ve kanıt sonsuz denklemlerimde.

Hiç yorum yok: